Het was even stil met updates over de Opel van mijn opa. De afgelopen weken stonden in het teken van het zoeken naar het originaele kentekenbewijs. Ik wil het liefst het originele kenteken GP-09-95 behouden! Ik ben het originele bewijs op het spoor, echter heb inmiddels van de RDW begrepen dat de Opel het kenteken niet kan behouden.... De Opel heeft te lang op non-actief gestaan, dus het oude kentekenbewijs is nooit van het oude provinciale register naar het landelijke RDW register verhuisd. En dit kan niet alsnog. De Opel zal dus na de verplichte nieuwe RDW keuring een nieuw kenteken krijgen. Wel een 'klassiek'' kenteken speciaal voor oude auto's met 2 letter / 4 cijfer combinatie, en ik mag ook blauwe platen monteren, maar de originele platen moeten er helaas echt af....
De verhuisdatum is 9 augustus. Ik ga de Opel ophalen op een auto trailer, en dan komen we via de RDW naar Zeeland! Daar heb ik een (tijdelijk) onderdak binnen gevonden, zodat de Opel goed beschermd is tegen weer en wind.
Ondertussen is bij mij de verzamelwoede toegeslagen. Lang leve Marktplaats en diverse Duitse sites waar hier en daar nog iets te vinden is voor deze zeldzame Coupé uitvoering. Ik heb inmiddels manuals, wieldoppen, vraagbaken en een origineel Rekord Coupe embleem op de kop getikt! Van het embleem wat er nu op zit is 'Rekord' afgebroken, dus deze kan ik straks vervangen door een glanzend 'nieuw' exemplaar!
Verder ben ik op zoek naar een betaalbaar bouwpakket voor een garage, want de Opel moet netjes binnen staan natuurlijk. Genoeg te doen dus de komende maanden....... Na 9 augustus de volgende update!